Vyhledávání

Na rodinný výlet do Českého Švýcarska

S dětmi

23. 8. 2018

V Českém Švýcarsku jsem byla naposledy jako malá holka s rodiči. Moc jsem si to nepamatovala a tak další výlet, který jsme s rodinou a kamarády letos v létě podnikli, byl právě sem.

Cíl byl jasný, cesta naplánovaná, zabalený stan, kola připevněná na autě a frčíme směr Mezní Louka. Cestou nás překvapují kamarádi informací, že sehnali ubytování v roubence v Jetřichovicích a plán hned trochu měníme. Ovšem vůbec nám to nevadí, protože Jetřichovice je výborné výchozí místo pro výlety.

Roubenka v Jetřichovicích

Pohádkový Dolský mlýn

Hned po příjezdu na místo potřebují děti vyrazit někam na výlet. Samozřejmě nejraději na kole. Cíl výletu je mi hned jasný a vyrážíme směr Dolský mlýn, který je známý z pohádek Pyšná princezna a Peklo s princeznou.  Krásná rovná cesta kolem potoka Jetřichovická Bělá nás po 3 km dovedla k Dolskému mlýnu. Místo má atmosféru i přes to, že je to velice oblíbený cíl turistů. Během pobytu v Jetřichovicích jsme se sem ještě 2x vrátili a místo si náležitě užili.

Dolský mlýn si zahrál také ve filmech Pyšná princezna nebo Peklo s princeznou. Poznáváte?

Na kole za trpaslíky

Druhý den ráno jsme opět nasedli na kola a vyrazili jsme na Trpasličí skálu kousek od obce Rynartice. Ve skále kousek od silnice jsou vytesaní trpaslíci i se Sněhurkou.

Falkenštejn

Za chvilku jsme byli s prohlídkou hotoví a pokračovali jsme na zříceninu hradu Falkenštejn. Trochu nás tedy zarazilo, co jsme tam objevili za ocelové veledílo, ale zase jsme měli krásný výhled na Havraní skálu.

Pozinkovaný labyrint všude kam se podíváš...

Výhled na Havraní skálu, kde v roce 2006 byl velký požár a možná si vzpomenete na českou požárovou ekologii (přirozená obnova lesa po požáru). Díky spáleništi, tu však nyní najdete rostliny a živočichy do té doby netypické pro tuto oblast.

Vzhůru na vrchol Tokáň

Od zříceniny jsme pokračovali po cyklostezce 3076 na vrchol Tokáň. Počítejte s tím, že je to cesta pořád do kopce. Vlastně jsme skoro pořád tlačili, ale vidina odměny v podobě nanuků děti přesvědčila nevzdat se v půli kopce. Za odměnu jim pak byl nejen nanuk, ale také malá hospůdka s malým lanovým parkem a velkým bernardýnem.

Cesta na vrchol vede pořád do kopce...

Na vrcholu Tokáně děti odmění radost z malého lanového hřiště

Pod Pravčickou bránou

Další den jsme vyrazili busem pod Pravčickou bránu. Takhle frekventovanou lesní pěšinu jsem snad ještě neviděla. Cesta nám chvilku zabrala, protože jsme vlny návštěvníků z přijíždějících busů nechali přejít, abychom si užili cestu alespoň trochu v klidu. Ale místo je to skutečně krásné a vzpomínky z dětství se vrací.

Pravčická brána s pohledem na Sokolí hnízdo (bývalý výletní zámeček z roku 1881). Dnes je zde restaurace a galerie.

Z Pravčické brány jsme vyrazili po červené turistické značce směr Mezní Louka cca. 5 km. Na konci cesty je zážitkový areál Rysí stezka, kde se děti dozví zajímavosti z přírody.  Na „návsi“ je dřevěný model Pravčické brány, kde se mohli vyřádit.

Výhledy, které stojí za to

V Jetřichovicíh je krásná trasa přes tři vyhlídky, které jsme samozřejmě také absolvovali. Je to po červené od autobusové zastávky na: Mariinina vyhlídka, Vilemínina stěna a Rudolfův kámen a od pohovky zpět po zelené do Jetřichovic. Okruh cca. 6 km (první dvě třetiny fakt do kopce), ale ty výhledy stojí za to.

Mariinina vyhlídka

Výhled z Mariininy vyhlídky

A když už jsme tu byli, tak jsme navštívili vyhlášenou restauraci, kde se vašim dětem i vám bude opravdu líbit. Najdete ji v Doubici a návštěvu můžeme opravdu vřele doporučit.

V této lokalitě by šlo strávit mnohem více času a určitě se sem ještě někdy vrátíme, ale my se po 4 dnech přesouvali dál přes Mácháč do hradeckých lesů, ale o tom třeba zase někdy jindy.

Sdílet

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…

Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Věrnostní klub

Získejte až 15% slevu a spousty dalších výhod

Slevy na nákup až 15 %

Na vrácení zboží máte až 14 dní

Slevy na naše služby až 30 %

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.