Vyhledávání

Potřebujete poradit? 379 200 777

(Po–Pá 8:00–16:30)

Tour du Mont Blanc

Na svém „bucket listu“ mám opravdu velký počet různých dálkových treků, které bych si přála ještě zažít, jak po Evropě, tak i na jiných kontinentech. Jedním z nich byl dlouho i okružní trek Tour du Mont Blanc (TMB), který si ke mně letos konečně našel cestu. Dokonce jsem si mohla i vybrat, jakým způsobem si jej prožiji.

První možností bylo ve skupince 6 kamarádek, komplet s vlastní organizací, kdy jsme si měly vše nést na zádech, včetně stanu, spacáku, vaření a většiny jídla a naše trasa byla naplánována od kempu ke kempu.

Druhá možnost přišla z ničeho nic, kdy jsem dostala nabídku od CK Adventura, se kterou spolupracuji, že tam shání průvodce.

Akce se vším komfortem. Ubytování po horských chatách, poznávání místní kuchyně a seznámení se s novými, stejně „horami postiženými“ lidmi. Taková hezká letní brigáda. A bylo rozhodnuto.

Nafasovala jsem 16 klientů, základní itinerář, seznam zarezervovaných horských chalup a místo a čas, kde nás s klienty autobus vyhodí a kde nás pak po týdenním treku zase nabere. A vyrazilo se.

Během celé Tour du Mont Blanc nás obklopovaly překrásné scenérie

cca 170 km

10 000 m

8 dní

Náš start: Les Contamines
Náš cíl: Chamonix

Obvyklá trasa treku TMB je okruh z vesničky Les Houses, s cílem opět v Les Houses (jde se proti směru hodinových ručiček), časová náročnost 6-10 dní.

1. den

Trasa: Contamine › Refuge de la Croix du Bonhomme
Délka treku: 10,3 km, nastoupáno 1290 m

Náročná cesta busem přes celou noc, prasklá pneumatika na dálnici a její výměna. Začátek to nebyl úplně pěkný, ale stačilo ujít prvních pár metrů, zdolat první kopec, pokochat se prvními výhledy a vše bylo zapomenuto.

Od prvního dne bylo na 100 % jasné, že těch 16 různých jedinců je vyladěno na stejnou notu a že spolu zažijeme luxusní týden v horách plný srandiček.

Z celého prvního dne byl pak nejkrásnější západ slunce, který jsme pozorovali v přímém přenosu z terasy chaty Refuge de la Croix du Bonhomme.

Chata Refuge de la Croix du Bonhomme nás přivítala po prvním dni treku

2. den

Trasa: Refuge de la Croix du Bonhomme › vrchol Nete Nord des Fours › Refuge des Mottets
Délka treku: 15,4 km, nastoupáno 638 m

Ráno jsme si nalehko odskočili na nejvyšší bod celé naší trasy: vrchol Nette Nord des Fours (2 756 m). Viděli jsme naprosté „NIC“. Jen mlhu všude kolem dokola. Zážitkem tohoto dne byl nákup lokálních sýrů a klobás v místním obchůdku. Stejně skvělá byla pak i následná zastávka na statku a ochutnávka jejich čerstvých kozích a ovčích jogurtů.

Cestou na vrchol Nette Nord des Fours nás obklopila mlha

A pak všude ta krása kolem, kterou procházíte a nasáváte. Chata uprostřed pastvin obklopená zelenými kopci i skalnatými štíty dokreslovala romantiku prostředí. My ovšem přespali v bývalém prasečáku a nerozházela nás ani vyšší cena za točený zlatavý mok.

Odpočinek na jednom z nejromantičtějších míst uprostřed zelených kopců

3. den

Trasa: Refuge des Mottets › Val Veny › Rifugio Maiso Vieille
Délka treku: 20 km, nastoupáno 1280 m

Tento den to byla jedna z nejhezčích etap TMB. V sedle Col de la Seigne jsme opustili Francii a poprvé na nás vykoukl majestátný Mont Blanc v celé své kráse, jen se ho dotknout. Vstoupili jsme do Itálie a hned první část byla jak z jiného světa: údolí Val Veny.

Pohled do údolí Val Veny

Toto údolí leží mezi dvěma ledovci. Je zde k obdivování několik ledovcových jezer, řek, říček a potůčků. Po šotolinové pohodové cestě se kocháte okolními kulisami a jen cvakáte mobilem pro zachování si této silné vzpomínky. V cíli etapy nás čekala chata s italskou kuchyní, přímo gurmánský zážitek se snovým dezertem.

Barva ledovcových jezer láká k neustálému cvakání dalších a dalších fotek

4. den

Trasa: Courmayeur (bus) › Refuge Elena › La Peule
Délka treku: 20 km, nastoupáno 1160 m

Den jsme začali svezením se dvěma lanovkami do městečka Cormayeur. Tam jsme si dokoupili pár drobností, dali rychlé kafe a zmrzku a za chvíli jsme už nasedali na bus a popovezli jsme se údolím o 10 km dále, abychom ušetřili čas i naše síly.

Na trase TMB si vychutnáváte nikdynekončící horské výhledy

Vystoupali jsme o 300 metrů výš a už jsme zase byli zpět na oficiální trase TMB s horskými výhledy. Cesta pozvolně stoupala k chatě Elena a my mohli stále pokukovat po Mont Blancu. Zato od Eleny, nahoru do sedla, to bylo jedno velké utrpení. Špačkovali jsme tam úplně všichni. Krpál jako krá*a, rozhodně to nebyl žádný „hrkánek“ . Tentokrát jsme v cíli, všichni do jednoho, po večeří rychle odpadli.

Naše partička ještě plná elánu a vtipů, pak nás čekal krpál jako...

5. den

Trasa: La Peule › Champex-Lac › Relais d´Arpette
Délka treku: 23 km, nastoupáno 640 m

Pátý úsek byl spíš jen taková spojovačka. Prošli jsme údolí, zastavili jsme se u velkého rekreačního jezera Lac Champex, dali koupačku, nákup v obchůdku a následně jsme lesem a podél potůčku příjemnou procházkou došli do zarezervovaného ubytování. Tady se odehrál opět parádní západ slunce a s kávou na terase to bylo představení k nezaplacení.

Západy slunce jsou v horách prostě úžasný zážitek

6. den

Trasa: Relais d´Arpette › Alpage de Bovine › Trient
Délka treku: 16 km, nastoupáno 740 m

Další celkem pohodová etapa s pozvolnějším stoupáním úbočím. Kousek před sedlem jsme na statku Alpage de Bovine ochutnali skvostný italský ovocný koláč. Dle předpovědi ale bylo evidentní, že dnes poprvé asi hodně zmokneme. A tak jsme přidali do kroku. A lilo teda fakt fest. Naštěstí část klientů stihla dojít do sedla, kde bylo možno se schovat. Do cíle už jsme pak došli zase za sluníčka, a tak odměna v podobě posezení na terase byla jasná…

Dobrá káva tu byla v každé chatě a po náročných úsecích byla za odměnu

7. den

Trasa: Trient › Col de Balme › Aiguillette des Posettes › Le Tour
Délka treku: 15 km, nastoupáno 1165 m

Hned po ránu nás čekala pěkná rozcvička - za 2 hodinky jsme vyšlápli tisíc výškových metrů do kouzelného sedla Col de Balme, kde na nás opět po několika dnech vykoukl Mont Blanc. Euforie a radost z prostého bytí. Je to nepřenositelné, to se prostě musí zažít, to chceš!

Trek s výhledy na Mont Blanc - to se musí zažít

Další úsek byl taky parádní, hřebenovkou za mírného stoupání až na vrchol Aiguillette des Posettes . Neustálé výhledy na nejvyšší evropskou horu jen zesilovaly naše emoce. Zato sestup byl pak docela pekelný, strmě dolů tisíc metrů, nožičky a kolena tu fakt trpěly a taky už se nám začala ozývat naše nahromaděná únava.

Nezapomenutelné výhledy
Ale nožičky jsme pěkně potrápili

8. den

Trasa: Le Tour › Lac de Chéserys & Lac Blanc › Chamonix
Délka treku: 16 km, nastoupáno 1300 m

Náš poslední den. Nastřádaná únava a lehké zdravotní komplikace některých členů výpravy, naši velkou skupinu nakonec rozdělily na tři menší skupinky. První zvolila přejezd busem rovnou do Chamonix, prošla si městečko a vyvezla se lanovkou na výhled shora.

Druhá a třetí skupinka šla pro změnu zas nahoru a rozdíl byl jen v tom, zda sjeli dolu do údolí Chamonix první nebo až druhou lanovkou. Zde byl jediný trochu techničtější úsek, a to v podobě asi pěti žebříků po sobě.

Cesta kolem jezer je hodně navštěvovaná
Cesta kolem jezer je hodně navštěvovaná, cesty jsou přizpůsobené a potkáte více lidí
Skalnaté masívy se magicky odrážení v hladinách jezer

Pak nás čekala cesta kolem jezer Lacs de Chéserys a Lac Blanc, a to bylo za mě jednoznačně další to nejkrásnější na celé TMB. Zrcadlení Mont Blancu v hladinách jezer, azuro nad hlavou, vše bylo jako z pohádky. Jediná vada trochu byla, že díky snadné dostupnosti, to tady byl tak trochu Václavák. Nedivím se. K večeru už jsme jen nakoupili dole v Chamonix pár suvenýrů domů, nasedli na bus a pohádka skončila…

Tour du Mont Blanc (TMB) je za mě nejkrásnější z evropských dálkových treků

O treku Tour du Mont Blanc

Trek je nejčastěji označován jako NEJKRÁSNĚTJŠÍ TREK EVROPY a za mě teda zcela oprávněně, neboť „highlighty“ Vás udivují na každém kroku, každý den. Celý prožitek z TMB byl pro mě umocněný báječnými lidmi, kteří nezkazili žádnou srandu a kteří byli všichni horalové srdcem i duší.

Určitě bych za sebe chtěla poděkovat jak CK Adventuře, tak Rock Pointu, neboť díky vybavení z plzeňského obchodu, jsem si celou akci užila s lehkostí a na jistotou.

Vybavení, které jsem nejvíce ocenila

Ještě pár inspirativních fotek...

Sdílet

Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…

Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Věrnostní klub

Získejte až 15% slevu a spousty dalších výhod

Slevy na nákup až 15 %

Na vrácení zboží máte až 14 dní

Slevy na naše služby až 30 %

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.