Vyhledávání

Doprava zdarma nad 1 499 Kč

Zákaznický klub se slevou až 15 %

42 prodejen v ČR

cs

Potřebujete poradit? 379 200 777

(Po–Pá 8:00–16:30)

Víte, jak podpoříte udržitelnost? Patagonia radí, jak na to

Produktové tipy

15. 3. 2023

Patagonia sleduje jasné poslání. Udržitelnost. Oprava oblečení je lepší než nákup nového.

Poslání značky Patagonia je jasné. Udržitelnost a ochrana planety. Zakladatel, Yvon Chouinard, se vydal už od prvopočátku jasným směrem. Vyrábět tak, abychom nezanechávali trvalé stopy v přírodě. Hodnotou značky se tak stala ochrana přírody, ve které žijeme. A my sami můžeme přiložit ruku k dílu...

Co se rozbije, to se opraví

Víte, že většina oblečení končí na skládce? Jedna z nejlepších věcí, kterou můžeme pro planetu udělat, je nechat věci v provozu déle a snížit naši celkovou spotřebu. To znamená méně nakupovat, více opravovat a obchodovat s vybavením, když už ho nepotřebujete. Tedy fungovat v duchu myšlenky: Co se rozbije, to se opraví.

Chovejme se jako vlastníci, ne spotřebitelé

Proč? Jaký je v tom rozdíl? Zásadní. Představme si klasický postup. Nakoupíme outdoorové oblečení, chvíli nosíme, pak se materiál někde roztrhne, my oblečení vyhodíme a nakoupíme nové. A takto stále dokola. Právě tyto podmínky vytvářejí společnost spotřebitelů produktů, nikoli vlastníků. A teď ten rozdíl.

Vlastníci neboli majitelé, si své nakoupené vybavení hýčkají – od řádného čištění po opravy, opětovné použití a sdílení. Spotřebitelé berou, vyrábějí, likvidují a opakují. Vytvářejí vzorec, který nás žene k ekologickému bankrotu.

Nechme věci v provozu déle a snižme naši celkovou spotřebu

Je pravda, že bohužel závisíme na široké škále produktů vyráběných způsobem, který poškozuje planetu, to včetně Patagonia, a to pravděpodobně v dohledné době neskončí. Bez ohledu na to, kolik práce tato značka udělá pro snížení vlastního dopadu. Co s tím? Sdílejme odpovědnost. Vykročme z kruhu spotřebitelů.

Proto značka Patagonia umožňuje svým zákazníkům, aby se stali vlastníky a snaží se inspirovat další a další výrobce. Je to radikální myšlenka, ale změna může začít pouhou jehlou a nití. Patagonia má kromě svého opravárenského sídla i svůj vlastní tým oprav na cestách. Vybavenou dodávku, ve které můžete sami využít nástrojů k opravě nebo si nechat své oblíbené, ale obnošené Patagonia vybavení opravit. Prodloužením životnosti produktu snižujete uhlíkovou stopu.
 

Co jde opravit, opravme. Prodloužením životnosti vybavení snižujeme uhlíkovou stopu
Zemi nedědíme po našich předcích, ale půjčujeme si ji od našich dětí

A nejenom Patagonia se zavázala převzít odpovědnost za svůj produkt poté, co jej prodá a pomáhá vám s opravou i po záruční době. Víte, že i české firmy nabízejí možnost opravy vlastních produktů? Jsou to například Hannah, Tilak, Rafiki, Kama a další...

Sdílet



Líbil se vám tento příspěvek? Pošlete ho dál…



Porovnání produktů zavřít

Zboží bylo přidáno do porovnání produktů.

Věrnostní klub

Získejte až 15% slevu a spousty dalších výhod

Slevy na nákup až 15 %

Na vrácení zboží máte až 14 dní

Slevy na naše služby až 30 %

Cookies

Používáme soubory cookie ke správnému fungování vašeho oblíbeného e-shopu, k přizpůsobení obsahu stránek vašim potřebám, ke statistickým a marketingovým účelům a personalizaci reklam od Googlu i dalších společností. Kliknutím na tlačítko Přijmout vše nám udělíte souhlas s jejich sběrem a zpracováním a my vám poskytneme ten nejlepší zážitek z nakupování.

Vaše nastavení souborů cookie

Zde máte možnost přizpůsobit soubory cookie v souladu s vlastními preferencemi a později podrobněji nastavit nebo kdykoli vypnout v patičce webu.

Technické cookies jsou nezbytné pro správné fungování webu a všech funkcí, které nabízí.

Personalizaci provádíme na základě vámi prohlíženého zboží. Dále pak upravujeme zobrazovaný obsah podle toho, co vás zajímá.

Tyto cookies nám umožňují měření výkonu našeho webu a za pomoci získaných dat pak můžeme zlepšovat zážitek z nakupování našim zákazníkům.

Tyto cookies jsou využívány reklamními a sociálními sítěmi včetně Googlu pro přenos osobních údajů a personalizaci reklam, aby pro vás byly zajímavé.